måndag 5 november 2012

Renare

Betydligt nöjdare med tillvaron efter ett bad! Låg och marinerade tills fingrarna var russin och vatten droppade från väggarna, smorde in med fräscht doftande krämer, tvättade ansikte, rensade öron, fann till och med någon "hårmask" som skulle vara bra för torrt hår som jag fick av Sara då hon flyttade tillbaka till Sverige. Och sängen är nybäddad och fönster öppna på vid gavel för att få andas in den iskalla luften utomhus. Jo ni kanske inte tror mig men vi har det kallt här också.

Har ändå fått mycket gjort idag, samtidigt som det känns som en sån riktigtt seg söndag där tiden flyter trögt som sirap? Jag var ute och lekte med kidzen i några timmar, tvättberg avverkades, jag rensade bland gamla papper? Städade sminkväskan?! Vad gör jag?! Och klockan är bara 19.19 i skrivande stund?! Så mycket fritid..... Vad ska man göra med sig själv?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar