tisdag 20 november 2012

Hej, er bloggmästare här

Var hälsade. Detta är er allsmäktiga som kommunicerar och når ut till er via detta internationellt erkända fenomen, också kallad blogg, också kallad MIN blogg. Vad hader eran dager bjudit eder påder idager? Kan icke sluta prater såder häder. 

Idag fick jag mitt nummerkort fixat, wo-tyyp-ho. Det var inte riktigt som jag trott- att jag bara kunde gå dit säga "tja, get mig kortet!!" och sen ett "peace and I'm out" med peace-tecknet svängades omkring i luften. Istället möttes jag av KÖ intill VÄNTERUMMET och fick stå där ett tag. Väl inne i vänterummet var det ju, såklart, lite mer väntande. Satt och lyssnade på poscasts men fick hela tiden pausa och avbryta, spola tillbaka och hålla på för att höra om det var mitt namn som kallades eller ej. Tänkte ju inte ha mitt möte avbokat för att jag inte hört mitt namn ropats upp???! Dryga 40 minuter senare blev jag inkallad och sen var det hela över på 5 minuter. SEN gjorde jag "peace and I'm out!!". I mitt huvud. 

Tog tåget hem, köpte med mig fancy macka från fancy fik för en liten fancy lunch. God macka men har haft äggsmakade rapar enda sen dess, detta trots att det inte var ägg i mackan av den simpla anledningen att jag inte gillar ägg??! Illasmakande rapar alltså. Beklagat mig över detta, kollat på Criminal Minds, hämtat grabben tidigt från skolan, leka och göra läxor med honom. Och där var hela min dag. 


Se en sån drömmare. OH jag såg att min gamla gympaförening var med på Lilla Sportspegeln och briljerade med sina hopprepskonster. Hade länkat om jag hittat klippet men det gör jag inte nu och det gör mig förbannad. Det var hursomhelst trevligt att känna igen sig i gympahallen och se välbekanta ansikten. Det slog mig hur vuxna tjejerna såg ut, gjorde snabb matte och att jag inte sett dem på lite över ett år och kände mig genast väldigt gammal och o-hipp. God natt! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar