måndag 4 mars 2013

Välkomnar solen


Mörning kompisar. Om jag förstått det hela rätt så har det varit fint väder och sol hemma i Skåne då "A.L.L.A" har gjort någon slags bild-/statusuppdatering om detta. Och då ska ju jag givetvis inte vara sämre och vill därför påpeka att det är soligt i London as well! Jag börjar inte jobba förrän sent idag och kan därför götta mig i morgonlathet, käka sen frulle, se på massa avsnitt av GIRLS och lyssna på podcast i sängen till sent på eftermiddagen.

Apropå GIRLS så är det en serie jag bara tokfastnat för. Jag har ju hört om serien lääänge, kanske ni också har, men jag har inte riktigt vetat hur jag ska se på den. Är laddanerserieroskuld och är rädd att någon slags polis/regering ska storma in i lägenheten och arrestera mig eller kräva att jag betalar dyr dyr böter..... Försöker därför att live-streama men detta går inte alltid så bra. Nu ÄNTLIGEN har jag hittat en hemsida som visar ok kvalité och kan därför förälska mig i denna härlia girlpower-serie.

Min söndag igår var ocskså något jag vill dela med mig av. Min första lediga dag på länge och detta var ju väldigt trevligt. Celia kom till min lägenhet och fick sig en tour av the place, och sen traskade vi bort till Brick Lane. Så för att förklara så är Brick Lane något som jag nu döpt till en "vintagegata". Aldrig förr har jag sett så många fina secondhandbutiker efter varandra, och proppat med folk, stånd som sålde kläder och retro LP-skivor, matstånd som sålde mat från alla världens hörn och det fanns även stora typ varuhuslokaler också med massa mat. Man fick såklart smaka av allt och även om vi bara köpte en liten kinamatsbox så var vi proppmätta efter att ha smakat på i princip allt. Och såklart fanns det ett svenskt fik på Brick Lane så en kladdkaka+kaffe där var ett måste.

Jag och Celia har redan bestämt en repris på gårdagen för helgen som kommer. Perfekt sätt att spendera sin lördag alt. söndag på! Jag köpte med mig lite bär hem som såldes 3 boxar för 1 pund. Nu i efterhand när jag såg bärens kvalitet så ångrar jag kanske mitt köp lite.... MEN har inte förlorat allt för mycket. 1 pund för lite sunkiga hallon kan jag betala nu i fattiglappens tider. Hejrå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar