fredag 29 mars 2013

Stuck in bed



Wow så härligt att vakna i lugn och ro till det hära. Solljus som strålar genom "gardinen" och man bara ligger i sängen och drar sig extra länge bara för att man kan. Heheehe mina "gardiner" ja. Det finns gardiner som jag hade hemma i Sverige, bara sånna standard från IKEA men 1) jag kan inte sätta upp dem och 2) de är för små! Ja fönstret är för stort. Därför fick jag ju komma på en annan lösning med hjälp av påslakan jag tog med mig hemifrån och 2 skruvar som var lägligt placerade i fönstrets hörnor. Problem solved! "Gardinen" tas sällan ner då den är lite bökig att gänga upp och jag har sällan tålamod med sånt när klockan är sent.



Gäääääääsp. Helt fantastisk vad artistisk jag är som fotar mitt öga sådär nääääära. Blir så fascinerad av min kamera hur den kan fokusera så ordentligt på saker om jag bara håller den riktigt nära. Just här blev mina morgontårar offer för min fascination. Och så lite smink som är kvar på småfransarna so jag inte inte orkade skrubba bort ordentligt igår. Okej så idag är det ju långfredag, det är påsk och jag ska bara njuta av att vara hemma hela dagen. Trots att jag varit i pyjamas tills alldeles nyligen har jag ju gjort något vettigt iallafall:

- Skype med pappa och Alisa. (ej samtidigt)
- Pratat md älskade Victoria som är så långt borta i Australien. Men vi pratade massa om hur härligt vi ska ha det tillsammans i sommar och det kändes så fint att prata om det så då känns det värt att längta efter det. 
- Gett mig in på ansöka-till-utbildning-i-höst-dramat. Ska bara ha en aktiveringskod.... sen är jag väl igång......
- Lyssnat på låten här under ungefär 1.000.000.000 gånger :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar