tisdag 12 mars 2013

Jo men visst blir man lite piggare när man vaknar i ett solljust rum?

Ska inte prata om väder ska inte prata om väder. Men eller hur känns det härligt när man vaknar och lite solljus tittar in genom fönstret? Man ska dock inte förlita sig HELT på denna uppiggande effekt som jag brukade göra. Särskilt i tvåan, trean på gymnasiet minns jag det särskilt väl hur jag kunde sitta uppe någon timme till kanske för "äh, solen kommer göra mig så pigg och ge mig massa energi imorgon bitti" Vaknar morgonen efter. Inte fan var man piggare för att det var lite sol och ännu värre var det ju om där INTE var någon sol?! En kortare text om soljjus.... Wow Johanna. Wow.

Fick gå upp lite tidigare idag för att hinna tvätta mina lakan innan jag går till jobb. Ja jobbar man hela dagarna så får man göra det mesta av den tiden man är hemma. Imorgon bitti till exempel måste jag slänga in resterande sängkläder i tvätten och så ska jag hinna duscha!!!! Även om det kan kännas passande att lukta tomatsås på jobb tror jag ej att kunder uppskattar den doften blandat med svett och dylikt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar