fredag 1 mars 2013

Nytt hem


TAAAADDDDDAAAAAA!!!! Kan först NU dra en lättnadens suck och uppskatta faktumet att jag har en ny lägenhet! För att vara lite klarare- ett rum i en lägenhet. Men what-the-hey!! Nu kan jag sluta stressa över att hitta någonstans att bo, sluta oroa mig för att inte hitta något, sluta tänka på det och börja leva livet här i London! Alla mina saker är här i nyrummet nu och har redan planerat och skrivit en lista på saker som behöver inhandlas på IKEA. Bland annat:

-"hyllor" jag kan hänga på klädställningen
- köksredskap t.ex. slevar, trräsked etc
-potatisskalare
-sax

Ja det är väl början på listan. Vissa saker köer jag väl direkt i mataffären här nerför gatan. Den där saxen känns väldigt värdig att köpa eftersom jag inte kunde öppna kökskniven och hade behövt något saxliknande för att öppna den. Så fick äta min nya favvisfrulle till lunch- Weetabix med mjölk dränk i massa honung. Åh som godis! Åt 4 skålar och mår lite illa nu. Men nu ska jag ju iväg och jobba och ja det är lite surt att behöva GÅ TILL JOBB när det är fredagseftermiddag (när alla andra går hem från jobb....) men imorgon är jag ledig och det gör mig glad. Puss!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar