måndag 25 februari 2013

Ledig men ej sysslolös

Åh hujeda mig vilken dag. Vad härligt att vara ledig två dagar på raken men som vanligt hade jag ju massvis på g. Först upp var att träffa en apartment agent för att ge del av deposition (!!!!!!!!) och inspektera lägenheten och skriva på kontrakt (!!!!!!!!) Jag lämnade lägenheten lite sent och fick småstressa lite till tunnekbanan och messade med den där gamla rackaren att "tåget bara står still och vet inte varför" när jag i själva verket bara var sen. Careful what you wish for. Plötsligt tar tåget tvärstopp och går inte längre än stationen vi satt på då eftersom att en person fastnat under ett tåg!!!!! Så fick hoppa av, ta en annan tunnelbana, var sen som fan, andra tunnelbanan gick inte heller pga av samma olycka, fick ta en annan, GICK INTE TILL STATIONEN JAG VILLE KOMMA TILL HELLER, fick sätta mig på en annan tunnelbana och kom till slut fram. 1 timme försenad. 

Läste kontrakt och fixade allt och hade en orolig känsla i magen för att jag varit försenad men också för att jag var försenad för att möta pappa!!?!??!?!!!! Stackars pappa som var i London och skulle träffa mig få timmar så är jag sen och skit. Blev klar med lägenheten, rusade till en station längre bort (där tågen gick som de skulle) och fick till slut träffa min pappa. Grät en skvätt för att jag hade så dåligt samvete för att jag var sen och att det ätit av vår tid tillsammans. Men pappa tröstade mig. Älskade pappa <3


Såhär såg jag ut imorse då va. Tjocktröja för att det är kallt ute. Och sen tjocka strumpor av samma anledning men också för att töja mina nya skor. Waaaaahhh jag hittade "mina" skor, "mina" skor som jag målat upp i huvudet och varit på jakt efter och inte hittat. Tills nu! Att det ska vara så förbaskat svårt att hitta ett par vanliga svarta boots....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar