måndag 11 februari 2013

Kepp calm and eat a chocolate egg

Tre bra saker har hänt idag: (utan inbördes ordning)

1. Halvsyster kom hem tidigare från jobbet och jag fick agera kärleksfull storasyster som pysslade om henne och tog hand om hennes krassliga lilla själ
2. Pratade med paret som bor i detta hus (som då halvsyster hyr ett rum hos) Trevliga! Han är hobby-gatumusikant och hade massa roliga berättelser att dela med sig av. Fascineras av folk som behärskar musikaliska instrument!
3. Såg min nya favoritfilm. "Celeste And Jesse Forever". SÅ FIN. Har redan bestämt att jag ska se den igen imorgon :):):):):) Köpte även med min nya last från affären- Lindt chokladägg. Ärligt talat, hur kan jag ha missat dessa? 

Så trots att jag lista bra saker som hänt denna, egentliga, meningslösa dag, varför sitter jag här och känner mig nedstämd? Typ ledsen och stressad men en klump i magen. Fick ett mejl från "hyresvärden" vars lägenhet jag ska bo i f.r.o.m. imorgon och läste igenom regler och sånt. Slogs av det plötsligt är på allvar nu? Tvekar på om jag verkligen klarar detta. Och ett jobb i en annan stad, och folk som förväntar sig att jag ska göra ett bra jobb och oron över att jag inte ska vara kvar på samma ställe mer än tre veckor, sen ska jag flytta och aaaahhhhh. Tror det är bäst att jag bara lägger mig och sover. Tar en sak i taget, ena foten framför den andra. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar