lördag 16 februari 2013

Fördel med liten lägenhet: storstädning på nolltid

Såååååååå då har jag ju bockat av rätt mycket redan på min lista! Tvättat kläder och lakan, städat och skrubbat och haft mig. Kan meddela att det i denna lägenhet bor en väldigt liten men helt ovanligt sjukt högljudd dammsugare! Ärligt, kunde inte ha igång den hela tiden för jag behövde vila öronen!! Och sen fanns det en mopp men ingen mopphink. Så vad gör man då? Jo man kravlar sig ner på alla 4 och kryper och torkar med trasa och sprutar medel allt efter som. Vet inte riktigt om jag borde använt samma medel till att skrubba golv, vask, toa, badkar..... Men flaskan beskrev det som en "all- cleaner" och jag tänkte att så länge jag kanske tar köket först och toan sist så går det ju bra. Väl?

Ska inte hålla på att tjata om att jag kände mig som mamma när jag städade och hade mig för det finns ju så mycket mer till min mamma än bara städ-dyrkare! Jag har ju alltid skämts bort av att ha en mamma som alltid städar så att det är rent och snyggt och doftar fräscht. Och nu när man ju inte bor hemma, ja då inser man att "fan, om ingen annan städar här, tänker JAG göra det"

Tokiga mamma som bakar julbröd på golvet om hon har ont i benet

Tokiga Malin som alltid påpekar hur hon känner sig som mamma när hon städar

Läs om Malins glassiga liv i soliga Australien! Läs BLOGGEN och följ den slaviskt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar