söndag 12 maj 2013

Fredagen i Sverige

Okej för att dela upp det här, och inte bara ett s-t-o-r-t inlägg om hur min vistelse i Sverige var så tänkte jag dela upp det. Möjligtvis är det så att ingen bryr sig men jag vill ändå skriva! Känna att jag berättar för någon om en rekordrolig helg. Så vi börjar med dag 1.

Fredag.

Vaknar tidigt, stänger igen väskan och tar tunnelbanan till tågstationen för att sedan ta flyget till Stockholm. Checkar in väskan och flygresan är smärtfri. Till och med gratis Wifi!? Ska byta SIM-kort från min engelska till min svenska men kommer på att jag ej har liten nål som behövs för att öppna SIM-kort. Tack Apple. Tänker att jag dealar med det när jag landar.

Hämtar ut väskan, får låna säkerhetsnål och byter SIM-kort men mobilen funkar inte? Vad konstigt? Tar buss in till Centralstationen och pappa vet fortfarande inte var jag är. Jag vet inte vart jag är. Frågar en främling om jag får låna hans telefon med blir nekad tillgång. Vad fan gör jag nu? Går bara omkring vilsen och hamnar till slut på en Telenor- butik och får låna en telefon där. Ringer pappa (som var 2 sek från att ringa polisen) och säger att jag är ok. Tar taxi till restaurangen de sitter på och möter alla där, alla inblandade väldigt lättade över min ankomst.

Vi åker alla till lägenheten vi ska bo i den kvällen, vilar upp oss innan vi drar iväg till Bruce!!!!!! Alla väldigt exalterade och förväntansfulla inför kvällen, jag, Daniel, Maria och pappa tar tunnelbanan ut till Solna, möter pappas kompis där och laddar Bruce. Alla andra på restaurang också väldigt Bruce-taggade.

Och sen konsertdags. HERREGUD! Var ju lite nervis, hade jag pluggat texterna, kunde jag alla nu?! Nej och det var ju helt omöjligt. Men man behöver inte kunna texterna, man dansade och vrålade iallafall. Hoppar omkring med ett leende från öra till öra och blir varm i hjärtat av att se pappa så genuint glad av att se sin idol rocka loss på scenen några meter bort. Konsert slut efter 3 timmar och vi alla åker hem, trötta med väldigt nöjda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar