onsdag 3 april 2013

Svordom också


Den här kvällen gick från väldigt bra till väldigt dålig, väldigt snabbt. Det började redan på jobb när jag fick sms från en av tjejerna som frågade om vi "också" hade bedbugs. Vägglöss alltså. Nej, svarade jag, jag hade inte märkt något, dock har jag några myror som dyker upp i mitt rum här och där, är det samma sak? ABSOLUT fick jag som svar då. "Vi har vägglöss överallt" Och så plingade mobilen till stup i kvarten med sms från en av tjejerna eller hon som tar hand om vår lägenhet, det skulle fixas med tider, någon skulle komma och sanera lägenheten, var någon hemma vid den här eller den här tidpunkten?

La bort mobilen, tänkte inte mer på det och mötte upp Camilla för en efterlängtad öl. Om ni bara visste hur måga gånger vi försökt få ihop det men ständigt jobbat om eller bara missat varandra. Inte idag dock, idag fick vi ihop det och vi hann med en sväng inom klädbutiker och sen en härlig och överraskande billig öl. Sånt blir man ju glad av!!

Sen hemma igen hade jag nästan glömt all drama om vägglöss och allt var det hette. Men åh jises påminnelsen var inte sen där inte. Så fort jag sätter fot inom dörren så går tvättmaskinen på högvarv, ALLT måste tvättas i minst 90 grader, sängkläder i tvätten, packa undan rummen så att de kan sanera ordentligt. En tjej fick till och med en ny tjej fast ingen kom och hämtade den gamla som överenskommet så vi fick hjälpa henne att dammsuga under sängen först, sen tillsammans bära ut den och stlla gamla madrassen utanför dörren och sen ny säng på plats.

Allt i mitt rum är undanpackat fast jag är helt övertygad om att jag är vägglössfri i mitt rum. Jag har kollat i sängarna efter lössbajs (åh herre eeeew) och där är inget, en av tjejerna sa att hon också har lite myror men inget hon heller lider av. Better safe than sorry  though, så allt är åter nerpackat och redo för sanering. Tydligen skulle de komma imorgon. Klockan åtta. 8. På morgonen.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och som pricken över i:et- jag la nyss märke till att jag glömt mina träningskläder utomhus och e ligger på min balkong, kalla och blöta. Fan då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar