måndag 15 april 2013

Hallå ja vad härligt det är att vara ledig

Alldeles ljuvligt att vara fri. Vaknade imorse och njöt av en podcast i sängen medan jag låg och drog mig för att sedan stiga upp och fixa den där dunderfrullen jag planerat och inhandlat för. Muuuuuuuuuums med massa gott och kunde se på film också. Madagascar 3 blev ett alldeles utmärkt val till dagens frukost.

Blev lite mer seriös för en minut och skickade in anmälning till olika kurser för hösten. Det var läskigt men ändå lite roligt.

Dagen fortsatte i goda tecken när jag begav mig in till stan och började min shopping. DETTA VAR JAG SÅ VÄRD intalade jag mig själv när jag stod och valde mellan två plagg och besölt mig för att köpa båda. Kanske ett beslut jag inte riktigt stöttar såhär i efterhand men det var härligt att åtminstone låtsats att man hade råd att köpa båda.

Ner under ground igen och hem till halvsyster och äta middag hos henne. Pasta med pesto för oss fattiga (OBS ej shopaholic) och sedan skynda iväg igen för att möta upp ett gäng svenskar på en pub. När vi alla skulle bestämma vilken pub vi skulle ses på var jag snabb att föreslå ett gäng som var precis över gatan från my crib. Gäller att vara strategisk.

Allting var väldigt trevligt och hade jag inte jobbat imorgon hade jag nog samlat ork och dragit med ett par brudz på reggaeklubb! Men jag kände att det fick vara nog för idag, imorgon har jag en typ av förberedelsemöte inför min potentiella uppgradering av jobbposition. Massa krångliga svåra ord och jag förstår ju knappt själv vad jag menar? Försöker få det att låta fancy när jag egentligen bara menar att jag ska vara med på ett jobbmöte imorgon bitti. Inge vidare fancy me de.

Härligt med ledighet och nu håller vi ut till nästa gång--- LÖRDAG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar