torsdag 6 september 2012

LAS VEGAS

Yosemite National Park. Google it. Jag har aldrig känt mig så liten som jag gjorde när vi besökte Yosemite. Det är en stor nationalpark med gigantiska träd och stenar, klippor som är alldeles gigantiska och utkiksplatser som får en att tappa andan. Jag tror jag har cirka 200 bilder på bara stenar men ingen gör platsen rättvisa. Så när vi var klara med parktittandet satte vi oss åter i bilen (vi har världens jäkla åk som gjort killar avundsjuka längs resans gång!!) och körde mot Las Vegaaaaaaas. Vi som trodde att det skulle ta hela natten, tji fick vi när vi kom fram vid två på morgonen. Inte riktigt vad vi räknat med och vi kunde inte checka in på vårt hotell, fastän vi hade rum från den 4 september och det var ju faktiskt den fjärde då! Kunde inte outsmart hotellet och gick över gatan till ett annat hotell och sova några timmar där. 40 dollar, otroligt well spent! Så nej mamma, vi sov inte över på Yosemite!!!

Nu sitter vi i vårt nya hotellrum men vi sitter gemensamt och funderar på om det "första" hotellet kanske var bättre? Det fanns gratis Interner och en pool, två saker som vårt "riktiga" hotell är utan. Det ligger tvärs över gatan men nääh, vi stannar här. Sara och Alisa försvann medan jag var i podcastens värld och jag och Malin vet inte riktigt vart de tagit vägen.... Tjejer var är ni? Tydligen bor vi lite längre ifrån The Strip än vad vi tänkt då vi tog en "promenad" bort dit. Med "promenad" menas att det var en jäkla vandring!! Sååå varmt (raka motsatsen från SF) och lite längre än vi trott. Men vi löser det med taxi efter en utekväll. Kan inte skriva mer nu för jag kvävs av min fruktansvärda fotsvett. Hej så long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar