söndag 29 januari 2012

renovering pågår..... snart

Nejnej, vi ska inte renovera huset. Och även om min blogg kanske behöver sig en renovering (eller en face lift kan vi kalla det. Mini? ;)) så är det inte det jag pratar om. Vad som ska få sig en renovering är min iPod. Jag har tagit ett djärvt beslut denna söndagsmorgon att rusta upp den med ny musik! Stort va?! Spellistorna ska rensas och göras om, döpas om, det ska fixas nya låtar, det ska tas bort låtar som jag aldrig lyssnat på och meckas och hållas på. När allt detta händer vet jag inte. Någon dag då jag har flera timmar att kill. Eller.... nu?

God morgon förresten. Gick och la mig relativt tidigt igår och vaknade i vanlig ordning av barnens tjo och tjim tidigt på morgonen. Inget mig emot, jag har gott om tid på mig innan tåget tar mig till City. Vi har väl inga direkta planer på vad vi ska göra än, förutom att vi nog ska på bio. Kanske vågar man ta en lunch i Central Park när det ändå bjuds på vårväder i januari? Spontantrip!

Och gårkvällen bjöd ju på pole dancing! Om det var kul? JA. Och det var svårt: NJA. Om det jag jobbigt? JA. Jag vet inte om ni hört om pole dancing innan men det lilla jag hört har låtit något i stil med:

"Det är myyycket svårare än det ser ut"


"Det är sjukt jobbigt, man använde muskler man inte trodde fanns!"


Och jag kan lugnt säga att båda de saker stämmer. Man skulle spänna magmuskler hit och biceps dit. Men sjukt roligt var det och vår timme bara flög förbi. Kan nu kryssa av "lära mig snurra snyggt runt en strippstång" från min bucket list ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar