lördag 5 januari 2013

Salvor och avskedsfest

Malin är och tar farväl av kåmpizar innan hon åker. Lillebror sitter och gamear vid datorn i sitt rum. Kvar blir lilla jag i köket, sitter i fåtöljen och spelar en låt och trallar på en annan. Fint på en lördag eftermiddag.

Ikväll blir det till med kalas här hemma. Denna gång är det ju syrran som ska festa med alla vänner innan hon åker till Australien. Hon åker redan på måndag. Om två dagar. Vi hörs om några dagar, när jag slutat gråta och återblir till människa efter att ha varit ett böligt vrak i några dygn. Men jag vill inte bli allt för ledsen för INNAN hon åker ska vi ju ha kalas tillsammans. Och äta kebabtallrik. Och kramas ikapp det vi missat när jag var i USA och det vi kommer missa när hon flyger.

Varför denn klagande bild? För mitt fejz vägrar återgå till sin normala kritvita färg och förblir hellre som den är- tomatröd och torr. En blandning av motion imorse och nån jäkla infektion i anzikt. Torr runt ögonen, röd och irriterad (huden då, men jag också.) Salva hjälpte ett tag men nu är salvan slut och de svåra utseendeproblemen tillbaka. Vilket liv va.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar