lördag 3 november 2012

Peek-a-friggin-booo


Vem är det som tittar fram? Veeem är det som tittar fraaaam? JAAAAAAAG! 

Internet har hittat sin väg tillbaka till vår lilla lya och jag är alldeles i extas. Nej extas är kanske lite och ta i men lyckan är total!! Har varit så otroligt handikappad den senaste veckan, vi har inte kunnat kolla på teve och inte kunnat ringa på telefon men dessa har man ändå klarat sig med. DVD har funkat och ringa med mobilen går ju. MEN MITT INTERNET! Nu kan jag ladda ner podcasts när jag vill, hyra filmer på iTunes när som, sitta på Skype, möjligheterna äro oändliga med Internet i hus. *eViL LAuGhiNg*

Fast på ett sätt har det varit ett skönt litet break. Jag har inte suttit och ugglat vid Facebook när jag egentligen borde sova och det var nästan skönt att få vara ifrån omvärlden. Ett litet tag. För allt eftersom dagarna gick började vi inse att vi inte visst någonting om omvärlden. Vi hade ingen kontakt! Ingen aning vad som pågick utanför lägenheten, bortom lekplatsen. Och med presidentval på tisdag här i USA, hur skulle vi få reda på vem som vann?!

Värdpapi är iväg på semester med jobbet. På Puerto Rico. Sicken lyxsemester, vavava? Kidzen har varit lediga från skolan h.e.l.a. veckan och jag har inte kunnat ta mig in till caféjobb vilket betyder att jag hoppat in som aupair i ännu en vecka! Och fler dagar lär det bli, tågen går inte som de ska och skolorna har inte öppnat än. Men just nu är jag mest glad att vi klarade oss lindrigt ur stormen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar