söndag 11 december 2011

något så obeskrivligt trött efter en lång dag

Tänk att City kan suga så mycket energi ur en. Speciellt runt juletid, folk överallt och vi lyckades tajma vårt besök perfekt med SantaCon. Kort och gott var vi omringade av tomtar- överallt. Framför allt småfulla tomtar som skrek på varandra och tjoade och tjimmade men desto mer matunderhållning för oss! :D Vi tog subway ända ner till Chinatown och gick omkring och såg i massa fina affärer. Vi har nu hittat den nya favoritbutiken, kära läsare och vill ni ha billiga hårprodukter vet jag precis vart ni ska gå. Vill ni ha stans godaste cheesecake kan jag visa er det också ;)

Sen var det ju tänkt att vi skulle åka skridskor men kaoset runt Rockefeller Center och den stora julgranen förstörde det för oss. En jättestor, och jättefin, julgran MEN. Det var så mycket folk. Överallt. Man fick trycka sig förbi och runt den berömda isrinken kunde man bara drömma om plats. Smockfullt alltså och när vi äntligen lyckats ta oss bort från kaoet och bestämt oss för att försöka åka i Central Park..... Näh, någonstans gav vi upp, sket i skridskorna och hamnade istället på en gullig julmarknad.

Jag orkar inte fota mina köp nu. Kanske orkar jag imorgon bitti. Det köptes bland annat en ny blus, en ärmlös top-grej OCH!!! Och och och, en asfräck liten sak. Det är möjligtvis lite för strange att visa er men jag kanske kan få till en bild. Köpte en ny pyjamaströja som ni mycket snart får se och slutligen köpte jag skor till lilla Mini. Åh, så glad hon kommer bli när hon får dem nästa vecka.


Bilden är från ett annat tillfälle men jag känner mig ungefär lika sliten. Som att jag blivit överkörd av en buss. Att skriva detta inlägg är det enda vettiga jag ska göra ikväll. Tvek om jag kommer orka byta om? Borsta tänderna?!?! Sminka av mig?! Vi får se hur det hela slutar, allt jag vet nu är att min pyjamaströja ser rätt skön ut och att High School Musical känns som en bra film för min geggiga hjärna.

Imorgon är det dags att sätta igång med packningen. Vilka skor ska jag ha med mig? Vilka kläder ska jag lämna hemma? Ska jag byta upp garderoben? Hur packar jag under 23 kg? Ska jag ta med ansiktstvätt och grejjer eller kan mamma&pappa bjussa på det hemma? Frågorna, som ni ser, är många och lite för komplicerade för mitt huvud nu. Jag har laddat upp mentalt nu och orkar ta sats mot pyjamasen och tandbortsen. Godnattttttttt till er allllllllllla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar