lördag 8 oktober 2011

helt slut efter värdmamis middag


Tjäna.

Vi har ett litet skämt här hemma som aldrig dör ut. Det handlar kort&gott om hur värdmami aldrig orkar laga mat. Men ibland får hon till det ordentligt och då blirre fest! Tidigare i veckan gjorde hon sin lamm-speciale och den var rikigt god. Så hela veckan har det i princip låtit "She peaked at the lambs" och "She overdid herself and doesnt have to cook anymore". Men så drar hon fram en kycklinggryta ur ugnen i förrigår och jag&värdpapi trodde hon blivit knäpp. Så eftersom hon lagat sån gryyyym mat i veckan förlåt vi henne när hon kom hem med take away- kinesmat. Slukade allt. Biff i ingefära, kyckling med jordnötssås, currygryta med champinjoner och kyckling. Grönsaker. Mätt. Som. Ett. Djur. 

Kvällen går i osäkerhetens tecken. Jag tvekar på om jag sa sitta inne med mina choklad&havremuffins och mysa eller om jag ska ut med lite buddies. Vi får se. Men jag har lovat att fota lite till mini så det ska jag göra. Prio. ett! I helgen ska vi ju in till City hela familjen och det vill man ju vara fight for fight för! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar